نقشه های تک خطی یا SLD چیست ؟

 

نقشه های تک خطی یا SLD چیست ؟

برای ساخت یک تابلو الکتریکی اولین نقشه مورد نیاز نقشه تک خطی می باشد. در نقشه های تک خطی مسیر انرژی الکتریکی از ورودی تابلو تا خروجی تابلو جهت مصرف کننده نشان داده شده است. کلیه تجهیزات مورد نیاز بدون اتصالات کنترلی در این نقشه نشان داده شده است. با بررسی یک نقشه تک خطی می توان اطلاعاتی مانند سایز کلید ها و فیوز ها ، ظرفیت شین های برقرسانی ، توان و جریان هر مصرف کننده ، ولتاژ شین های تابلو ، وسایل حفاظتی بکار رفته در تابلو ، مدل تجهیزات بکار رفته در تابلو و ... را بدست آورد. اما نحوه کار هر کلید و کنتاکتور و اینترلاک های لازم در این نقشه ها وجود ندارد و نمی توان برای وایرینگ تابلو از این نقشه استفاده نمود. برای درک بهتر هر نقشه باید به علام اختصاری همان نقشه مراحعه نمود. در شکل زیر یک نقشه تک خطی نمونه را می بینید. شرح بخش های مهم در ادامه خواهد امد.

 

شکل بالا بخشی از یک نقشه تک خطی است. موارد زیر را میتوان در مورد این نقشه گفت :

  1. کلید ورودی این تابلو از نوعی دستی اتومات با امکان قطع اتومات MCCB بوسیله جریان اتصال کوتاه و جریان اضافه بار و حداکثر جریان کلید 80 آمپر می باشد.
  2. در این تابلو یک دستگاه مولتی متر تابلویی MFM  وجود دارد که برای اندازه گیری کمیت های الکتریکی از یک ترانس جریان CT استفاده میکند.
  3. سه چراغ سیگنال برای نشان دادن وصل کلید اصلی و وجود برق و همچنین یک رله کنترل فاز PH.C وجود دارد.
  4. دو خط خروجی سه فاز از نوع دستی اتومات مانند مورد 1 ولی با جریان آمپر وجود دارد.
  5. دو خط با کلید نوع دستی اتومات با امکان تنظیم جریان بار 2.5 تا 4 آمپر از نوع MPCB که میتوان خروجی را با کنتاکتور 9 آمپر از راه دور قطع و وصل نمود. سه چراغ سیکنال برای هر خط حهت تشخیص وصل بودن ، قطع بودن ، خطا در تابلو وجود دارد.
  6. شین های تابلو سه عدد فاز یک عدد نول ، یک عدد ارت با ولتاژ سه فاز 400 ولت 50 هرتز ، با حداکثر ظرقیت جریان دائم 100 آمپر و جریان اتصال کوتاه 16 کیلو ولت می باشد.

 

۵
از ۵
۲ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش