نقشه کانکشن چیست ؟ نقشه کانکشن چه کاربردی دارد؟ چگونه یک نقشه کانکشن تهیه نماییم ؟

نقشه کانکشن چیست ؟ نقشه کانکشن چه کاربردی دارد؟ چگونه یک نقشه کانکشن تهیه نماییم ؟

یکی از نقشه های مهم و پر کاربرد در پروژه های برقی نقشه کانکشن می باشد. برای اتصال سیم های یک کابل به تابلو از نقشه کانکشن استفاده می کنند. در یک نقشه کانکشن محل اتصال مبدا یک کابل و همچنین مقصد یک کابل در یک صفحه نشان داده شده است. بسته به نوع طراحی و نظر طراح چندین نمونه نقشه کانکشن وجود دارد که به شرج چند نمونه می پردازیم.

یک نوع نقشه که معمولا با نرم افزار های نقشه کشی مانند اتوکد تولید می شوند نقشه هایی هستند مطابق شکل زیر که نماد کابل و وایر های آن در نقشه نشان داده شده است. این نوع نقشه عموما دستی تولید شده و استفاده از آن برای کاربر ساده می باشد . در شکل زیر یک نمونه از این نقشه مشاهده می شود.

 

در نقشه فوق که یکی از ساده ترین نقشه های کانگشن از نظر خواندن و درک نقشه می باشد ترمینال های اتصالی ابتدا کابل، انتهای کابل و تگ کابل و سایز همه در یک صفحه مشخص می باشد.

در نقشه فوق کابل به تگ  19GCF4124D-M01 که یک کابل 10 رشته با مقطع 1.5 میلی مترمربع می باشد از سمت تابلو PLC  وایر های با شماره 1 الی 8 بترتیب به ترمینال های 1 الی 8 بسته میشوند و از سمت تابلو MCC  وایر 1 به ترمینال 4 ، وایر 2 به ترمینال 3 ، وایر 3 به ترمینال 2 ، وایر 4 به ترمینال 1 وایر 5 به ترمینال 11 ، وایر 6 به ترمینال 10 ، وایر 7 به ترمینال 9 ، وایر 8 به ترمینال 8   بسته می شوند .

روی هر وایر قبل از سرسیم زدن شماره استریپ ترمینال و شماره ترمینال نصب می شود مثلا روی وایر شماره یک از سمت تابلو PLC  شماره XDO-1  نصب میگردد.

انواع دیگر نقشه های کانکشن در پست های بعدی شرح داده خواهد شد.

۵
از ۵
۲ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش