کلید قطع زیر بار (MCCB) Molded Case Circuit Breaker

کلید قطع زیر بار  (MCCBMolded Case Circuit Breaker

کلید قطع زیر بار MCCB یا Molded Case Circuit Breaker قطع کننده الکترومکانیکی است که دارای جریان بسیار بالایی تا 2500 آمپر است. این در محل هایی استفاده می شود که در آن تقسیم بندی جریان  از محدوده MCB (مدار قطع کننده مینیاتوری) فراتر می رود. این یک مکانیسم قطع حرارتی مغناطیسی ارائه می دهد که در آن مکانیسم حرارتی برای اضافه بار و مغناطیسی برای شرایط اتصال کوتاه استفاده می شود. می تواند جریان را در حدود 10 تا 200 هزار آمپر قطع کند.

 

بهترین و برجسته ترین بخش MCCB این است که جریان قطع در مخدودهجریان کلید قابل تنظیم است. MCB چنین قابلیتی ندارد. MCCB برای کاربردهایی که جریان معمولی بالای 100 آمپر است مناسب است. در صنایع نصب می شوند.

 

MCCB می تواند دارای تنظیم جریان ثابت یا قابل تعویض باشد. جریان تریپ (خطا) که مسئول قطع کنتاکت ها در صورت برآوردن شرایط خطا است. این سه نوع عملکرد را ارائه می دهد:

اضافه بار: بارگذاری بیش از حد زمانی اتفاق می افتد که جریان از حد معینی برای مدت زمان مشخصی تجاوز کند. چنین جریانی می تواند به تجهیزات و سیم کشی آسیب برساند و خطر آتش سوزی ایجاد کند. MCCB از یک نوار دو فلزی (بی متال) برای محافظت در برابر بار اضافی استفاده می کند.

نوار دو فلزی از دو نوع فلز با نسبت انبساط حرارتی متفاوت ساخته شده است. جریان جاری برای گرم کردن نوار با استفاده از کویل بخاری یا هدایت مستقیم از طریق آن استفاده می شود. نوار گرم می‌شود و خم می‌شود و در نتیجه مکانیسم قطع کلید عمل می کند.

اتصال کوتاه: جریان اتصال کوتاه به جریان خطا مس گویند که در سیستم به دلیل اتصال سیم های فاز یه همدیگر ، نول ، زمین ایجاد می شود جریان ناشی از اتصال کوتاه بسیار بیشتر از جریان اضافه بار است.

اتصال کوتاه باید در کوتاه ترین زمان ممکن قطع شود. MCCB می تواند جریان های اتصال کوتاه را بین 10 تا 200 کیلوآمپر آمپر در مدت زمان 0.04 ثانیه قطع کند.

سوئیچینگ دستی

MCCB همچنین می تواند به عنوان یک کلید دستی برای روشن/خاموش کردن منبع تغذیه مدار عمل کند. در مواقع اضطراری یا تعمیر و نگهداری می تواند منبع تغذیه را به صورت دستی قطع کند.

 

تفاوت بین MCB , MCCB

MCB  جریان نامی بیش از 125 آمپر نباشد.                         MCCB جریان نامی تا 1600A

MCB قدرت جریان قطع آن کمتر از 10KA است                    MCCB جریان قطع آنها از حدود 10 تا 85 کیلوآمپر متغیر است.

MCB   از لحاظ ظرفیت های توان آنها، عمدتاً برای نیازهای ظرفیت شکست کم عمدتاً خانگی استفاده می شود.    MCCB عمدتاً برای نیازهای ظرفیت شکست کم و بالا عمدتاً صنعتی استفاده می شود.

MCB ویژگی های تریپ آن معمولاً قابل تنظیم نیستند زیرا اساساً مدارهای پایین را تأمین می کنند.

 MCCB  جریان تریپ آن ممکن است عددی ثابت و دقیق باشد و یا برای اضافه بار و تنظیم مغناطیسی قابل تنظیم باشد.

۵
از ۵
۲ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش