فلوترانسمیتر چیست ؟ فلومتر چیست ؟

تفاوت فلو ترنسمیتر و فلو متر

در سیستم انتقال سیال از چندین نوع دستگاه برای اندازه گیری و کنترل پارامترهای فرآیند استفاده می شود. فلومتر و ترانسمیتر فلو دو وسیله مهم مورد استفاده در چنین سیستم هایی هستند. به دلایلی، این دو دستگاه اغلب یکسان در نظر گرفته می شوند. گاهی اوقات عملکرد آنها با هم عوض می شود. با این حال، در واقعیت، هر دو دستگاه و عملکرد آنها کاملاً متفاوت از یکدیگر هستند. در این مقاله فلومترها و ترانسمیتر فلو را به صورت جداگانه معرفی می کند و به شما کمک می کند تا تفاوت بین این دستگاه ها را درک کنید.

اجازه دهید هر دو فلومتر و فرستنده جریان را به صورت جداگانه مورد بحث قرار دهیم تا مفاهیم آنها را به طور کامل درک کنید.

 

فلو ترانسمیتر

فلومتر
 

 

شکل فلو ترانسمیتر و فلو متر دی یک دستکاه

آشنایی مختصر با فلومتر

فلومتر ابزاری است که برای اندازه گیری میزان جریان سیال از طریق یک سیستم انتقال سیال طراحی شده است. سرعت جریان سیال، مایع یا گاز را هنگام عبور از یک سیستم انتقال محدود اندازه گیری می کند. انواع مختلفی از فلومترها مانند دهانه سنج، ونتورمتر، روتامتر، نازل جریان و غیره وجود دارد. این فلومترهای مختلف اصول عملکرد متفاوتی دارند. به عنوان مثال، یک روزنه‌سنج جریان سیال را در مقطع ورودی یک دهانه باریک و محدود به نام روزنه و در مقطع خروجی محاسبه می‌کند. از سوی دیگر، یک نوع چرخشی جریان سنج است که میزان جریان حجمی را در داخل لوله های متعددی که در مناطق مختلف لوله انتقال قرار داده شده اند، اندازه گیری می کند.

ترانسمیتر فلو چیست و چگونه کار می کند؟

ترانسمیتر فلو یک نسخه ارتقا یافته از فلومتر است. این یک دبی سنج با یک مدار الکترونیکی یکپارچه به عنوان یک سیستم عملیاتی است. در ترانسمیتر فلو ، فعالیت اندازه گیری دبی توسط مدار الکترونیکی با دریافت دستورات از اپراتور انجام می شود. از آنجایی که فرستنده های جریان دارای مدار الکترونیکی هستند، کنترل و نظارت بر جریان سیال با استفاده از این دستگاه ها امکان پذیر است

تفاوت بین فلومتر و ترانسمیتر فلو

در زیر چند تفاوت قابل توجه بین فرستنده جریان و فلومتر وجود دارد.

  • فلومترها برای اندازه گیری دبی طراحی شده اند. از طرفی ترانسمیترهای جریان نه تنها میزان دبی را اندازه گیری می کنند بلکه به کنترل و نظارت بر آن نیز کمک می کنند.
  • فلومترها سیستم‌های مکانیکی استانداردی مانند روزنه‌ها، ونتورمترها و غیره هستند. ترانسمیتر فلو از سوی دیگر دارای بدنه مکانیکی و مدار عملکرد الکترونیکی هستند.
  • فلومترها برای کاربردهای دستی و در میدان طراحی شده اند، با این حال، فرستنده های جریان را می توان از راه دور کار کرد.
  • فلو متر ها برای نظارت در میدان نصب شده ولی فلو ترنسمیتر ها جریانی استاندارد و مطابق با مقدار دبی را تولید و به به سیستم کنترل ارسال می دارند.


 


 

 

 

 

۵
از ۵
۳ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش