فرق کلید قطع ولتاژ و کلید قطع جریان چیست ؟

فرق کلید قطع ولتاژ و کلید قطع جریان چیست ؟

در تابلو ها و پست های برق دو نوع کلید از دید کاربردی بکار می روند. گروهی از کلید ها برای قطع مدار برق برای زمانی که هیچ جریانی از ان عبور نمیکند و یا جریان ناچیرز است اسنفاده می شود به این کلید ها سکسیونر یا دیسکانکتور یا کلید قطع ولتاژ می گویند . این کلید ها اغلب یا فرمان دستی قطع و وصل می شوند و برای این در تابلو ها و پست ها استفاده مس شوند که با قطع این کلید با اطمینان بتوان روی تابلو بدون اینکه ترسی از وصل ناگهانی برق داشت کار کرد. قطع بودن این کلید ها با چشم دیده شده و معمولا قطع و وصلشان دستی می باشد. بعضی از دیسکانکتور سویچ ها دارای فیوز می باشند. در شکل های زیر چند نوع از این کلید را مشاهده می کنید.

 

گروه دوم کلید هایی هستند که مس توانند مدار دارای جریان معمولی و جریان های زیاد و حتی اتصال کوتاه را بصورت اتومات، دستی از محل یا فرمان از راه دور قطع کنند که بسته به امکانات چندین مدل و نوع دارند. به این کلید ها بریکر ، دیژنگتور یا کلید قطع زیر بار (جریان ) می گویند. این کلید ها قادرند جریان های اتصال کوتاه ، جریان های بیش از مقدار تنظیمی یا نامی ، جریان های نشتی اتصال زمین زا تشخیص داده و آن را در کسری از ثانیه قطع نمایند. در شکل های زیر چند نوع از این کلید را مشاهده می کنید.

 

 

۵
از ۵
۲ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش