دو نوع تایمر معروف و پر استفاده در PLC

دو نوع تایمر معروف و پر استفاده در PLC

دو نوع تایمر در برنامه نویسی پی ال سی زیاد مورد استفاده قرار میگیرند

تایمر تاخیر در وصل   On Daily Timer

تایمر تاخیر در قطع  Off Daily Timer

با توجه به مدار معادل زیر طرز کار تایمر تاخیر در وصل اینگونه است که وقتی کلید S بسته شد تایمر شروع به زمان سنجی نموده و پس از طی شدن زمان تنظیمی رله آن عمل می نماید و میتواند یک کنتاکت باز را بسته یا یک کنتاکت بسته را باز نماید. در شکل زیر کنتاکت باز K1 را می بندد.

شمای تایمر تاخیر در وصل برنامه در نویسی پی ال سی و دیاگرام نحوه کار آن

با توجه به شکل بالا پس از اینکه Trg (تریگر) یک شد زمان سنجی تایمر شروع می شود و پس از گدشت زمانی که در Par ثبت شده است (به ثانیه ) خروجی را یک می نماید و یک می ماند. بت صفر شدن Trg  خروجی نیز صفر می شود.

فیلم طرز کار تایمر تاخیر در وصل

 

تایمر تاخیر در قطع  Off Daily Timer

با توجه به مدار معادل زیر طرز کار تایمر تاخیر در قطع اینگونه است که وقتی کلید S باز  شد تایمر شروع به زمان سنجی نموده و پس از طی شدن زمان تنظیمی رله آن عمل می نماید و میتواند یک کنتاکت باز را بسته یا یک کنتاکت بسته را باز نماید. در شکل زیر کنتاکت باز K1 را می بندد.

شمای تایمر تاخیر در قطع در برنامه نویسی پی ال سی و دیاگرام نحوه کار آن

با توجه به شکل بالا پس از اینکه Trg (تریگر) یک شد خروجی یک می شود پس از اینکه Trg  صفر شد خروجی یک می ماند و زمان سنجی تایمر شروع می شود و پس از گدشت زمانی که در Par ثبت شده است (به ثانیه ) خروجی را صفر می نماید و یک می ماند. بs صفر شدن Trg  خروجی نیز صفر می شود. چنانچه قبل از پایان سپری شدن زمان تنظیمی ورودی Trg  مجدد یک شود خروجی یک می ماند. در این تایمر با یک شدن لحظه ای R خروجی قبل از پایان زمان تنظیمی صفر می گردد.

فیلم نحوه عملکرد تایمر تاخیر در قطع

 

 

۵
از ۵
۳ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش