پنج بخش عمده سیستم اعلام حریق

پنج بخش اساسی یک سیستم اعلام حریق 

سیستم های اعلام حریق تجاری و صنعتی و ایمنی جان از پنج قسمت اساسی تشکیل شده است که یک سیستم اعلام حریق کامل را تشکیل می دهد و شامل موارد زیر می باشد:

  1. پانل کنترل اعلام حریق
  2. دستگاه های تشخیص حریق
  3. دستگاه های اطلاع رسانی
  4. منبع تغذیه اولیه
  5. منبع تغذیه پشتیبان

پنل کنترل اعلام حریق (FACP) 

پانل کنترل اعلام حریق مغز کل عملیات است، مرکز سیستمی که یکپارچگی سیستم، ورودی ها، خروجی ها و رله تمام اطلاعات را کنترل می کند. هنگامی که یک دستگاه آغازگر فعال می شود، سیگنالی را به پانل کنترل اعلام حریق می فرستد، که سپس دستگاه های اعلان یا زنگ هشدار را فعال می کندپانل‌های کنترل اعلام حریق معمولی ممکن است دارای سیم‌کشی مدار انشعاب استاندارد با کارت‌های مدار قابل تعویض، با یک کارت برای هر منطقه تعیین‌شده باشد. سیستم‌های پیشرفته‌تر ممکن است حاوی مدارهای دیجیتالی برای انتقال داده‌ها به همه دستگاه‌هایی باشند که می‌توانند برای مناطق برنامه‌ریزی شوند. همه FACP ها وضعیت سیستم شما را با کدهای عیب یابی نمایش می دهند که ممکن است به شما امکان انجام تنظیمات دستی مانند غیرفعال کردن زنگ هشدار یا تنظیم مجدد سیستم را پس از یک مشکل بدهد. در مورد هر گونه سوال در مورد هشدار وضعیت همیشه با ارائه دهنده سیستم اعلام حریق خود تماس بگیرید.

دستگاه های تشخیص حریق 

دستگاه های راه اندازی سیستم را در شرایط اضطراری فعال می کنند و می توانند دستی یا خودکار باشند.

دستی یک ایستگاه کشش دستی نمونه‌ای از دستگاه راه‌اندازی دستی است که از شخصی می‌خواهد اهرم را بکشد، دکمه‌ای را فشار دهد یا شیشه را بشکند تا به‌طور دستی زنگ هشدار را راه‌اندازی کند.

خودکار - دستگاه‌های شروع خودکار شامل دستگاه‌های تشخیص دود، گاز، شعله و گرما هستند. دستگاه‌های آغازگر می‌توانند آدرس‌پذیر یا غیر آدرس‌پذیر باشند، با دستگاه‌های آدرس‌پذیر که مکان دقیق اضطراری را نشان می‌دهند. انواع مختلفی از آشکارسازهای دود مانند آشکارسازهای تنفس هوا یا آشکارسازهای پرتو وجود دارد که فناوری متفاوتی برای تشخیص دود است اما سیگنالی را به پانل کنترل ارسال می کند تا زنگ هشدار را به همان اندازه ارسال کند.

ارائه‌دهنده سیستم اعلام حریق می‌تواند به شما کمک کند تا تعیین کنید کدام نوع دستگاه‌های آغازگر برای ساختمان شما بهترین هستند و دقیقاً کجا باید برای حداکثر ایمنی و مطابقت با کد قرار گیرند.

دستگاه های اطلاع رسانی 

دستگاه های اعلان در صورت وقوع آتش سوزی یا وضعیت اضطراری به همه ساکنان ساختمان اطلاع می دهند. آنها شامل چراغ های بارق، بوق ها، آژیرها، زنگ ها یا ترکیبی از بارق و بوق هستند. آنها همچنین ممکن است شامل اعلان های صوتی مانند دستورالعمل های خاص در مورد چگونگی تخلیه ایمن ساختمان باشند. سیستم های اطلاع رسانی انبوه را می توان طوری برنامه ریزی کرد که پیام های مختلفی را برای رویدادهای مختلف یا هشدارهای صوتی سفارشی ارائه کند.

منبع تغذیه اولیه 

منبع تغذیه اولیه برای سیستم اعلام حریق معمولاً بر روی یک منبع برق AC 120 یا 240 ولتی است که توسط شرکت برق شما عرضه می شود.

منبع تغذیه پشتیبان 

منبع تغذیه پشتیبان بخش مهمی از سیستم های اعلام حریق است زیرا سیستم ایمنی آتش و جان شما همچنان باید در صورت قطع برق کار کند. منبع تغذیه پشتیبان شما با باتری های 6 یا 12 ولتی تغذیه می شود تا در صورت قطع برق، سیستم شما فعال بماند.

اینها پنج بخش اساسی یک سیستم اعلام حریق تجاری هستند. High-Rise Security Systems یک ارائه دهنده پیشرو سیستم آتش نشانی و ایمنی جان در شیکاگو، IL است که خدمات جامع تجاری سیستم اعلام حریق را ارائه می دهد. ما به پیمانکاران و صاحبان ساختمان کمک می کنیم تا بهترین نوع سیستم اعلام حریق تجاری را برای املاک و فعالیت های تجاری شما تعیین کنند.

۵
از ۵
۳ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش