کلید RCCB چیست ؟ کلید خطای جان چیست ؟

کلید  RCCB  چیست ؟ کلید خطای جان چیست ؟

RCCB مخفف عبارت Residual Current Circuit Breaker است. اساس کار این کلید قطع برق بر اساس جمع جبری جریان های خروجی از کلید و برگشت به کلید از مصرف کننده کار می کند. در نوع خانگی که به کلید حفاظت جان معروف اس چنانچه اختلاف جریان خروجی از کلید با جریان برگشتی بیش از 30 میلی آمپر شود کلید مدار را قطع می کند. وقتی چنین اتفاقی بیوفتد فرض بر این است که مقداری از جریان از بدن شخصی به زمین جاری شده است و چون جریان بیش از 30 میلی آمپر می تواند برای انسان خطرناک باشد جریان تنظیمی در نوع خانگی 30 میلی آمپر می باشد.

این کلید ها بصورت تک فاز و سه فاز کاربرد دارد نوع تک فاز دوپل و نوع سه فاز چهار پل می باشد. جریان هادی های فاز و نول باید از این کلید عبور نمایند. در این کلید ها یک شستی تست وجود دارد که باید صحت عملکرد کلید هر چند وقت تست گردد. شکل زیر دو نوع تک فاز و سه فاز این کلید را نشان می دهد.

در شکل زیر ساختمان داخلی این کلید نشان داده شه است همانگونه که مشاهده می شود اساس کار این کلید یک ترانس جریان در خروجی کلید می باشد که تفاضل جریان های خروجو و برگشتی به کلید را اندازه گیری می نماید.

شکل زیر نشان می دهد که چگونه جریان برگشتی می تواند بجای مسیر کلید از مسیر بدن یک شخص عبور کند. 

۵
از ۵
۳ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش