رله کنترل بار

رله کنترل بار

رله های کنترل بار جهت جهت تشخیص مقدار حریان عبوری از مصرف کننده ها و در مواردی جهت جریان ، کاهش و افزایش بار ، موتوری بودن یا ژنراتور بودن بار را کنترل کرده و علاوه بر مونیتورینگ ( نمایش ) ، رله های خروجی را فعال نمایند

رله های کنترل بار براساس یکی از دو اصل حرارت در بی متال یا میدان مغناطیسی اطراف هادی حامل جریان کار میکنند

بی متال یک تیغه می باشد که از دو فلز غیر همجنس جوش خورده به هم تشکیل شده است و بر اثر حرارت به علت تغییر ضریب انبساط دو فلز به یک سمت خم می شود و از این خاصیت می توان جهت قطع جریان استفاده نمود .

روش گرم شدن تیغه به یکی از روشهای جریان عبوری از خود تیغه شکل a ، جریان عبوری از یک المنت حرارتی روی تیغه شکل b  ، جریان عبوری موازی شکل c ، جریان عبوری از یک ترانس جریان شکل d

 

نوع دوم که بر اساس میدان مغناطیسی کار می کند دارای مدار الکترونیکی بوده که با تشخیص مقدار جریان عبوری بوسیله خاصیت مغناطیسی جریان ضمن نشان دادن مقدار جریان در یک نمایش دهنده عددی  می توان با تنظیم حداکثر جریان مجاز از کنتاکت های رله برای فرمان قطع مدار موتور و یا هر نوع مصرف کننده استفاده کرد .

از خاصیت بی متالی در کلید های حرارتی و بی متال های نصب شده زیر کنتاکتور نیز استفاده می شود  

 

 

 

۵
از ۵
۲ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش