اسپید سویچ چیست ؟ چه کاربردی دارد ؟ Speed Sensor

سنسور سرعت (حرکت) چیست؟   Speed Sensor  

اسپید سنسور سنسوری است که حرکت یک عنصر متحرک را تشخیص داده و چنانچه این عنصر از حرکت ایستاد یا سرعت آن کند شد به سیستم کنترل اعلام می دارد . اسپید سنسورها معمولا یک سنسور مجاورتی   Proximity Switch می باشد که قطعه متحرک جلو سنسور بصورت متناوب روبروی سنسور قرار میگیرد و یک پالس خروجی تولید میکند چون این پالس برای انتقال به مسافت های طولانی با کابل مناسب نمی باشد این پالس به یک رله پالس به سویچ داده شده و خروجی رلی یک سویچ باز و بسته می باشد که از هر کدام میتوان استفاده نمود. در بعضی از اسپید سنسور ها مدار تبدیل پالس به سویچ در داخل مجموعه اسپید سنسور می باشد.

کاربرد اسپید سنسور بیشتر در نوار نقاله های و محل نصب روی درام مخالف درام موتور و جهت تشخیص پارگی نوار نقاله می باشد.  بدین منظور دو یا چهار قطعه فلز روی ضلع جانبی درام نصب نموده و روبروی انها سنسور نصب می شود با هر دور چرخش درام چهار بار سنسور تحریک شده و چهار پالس به مدار اسپید مونیتور ارسال می دارد. البته روشهای نصب متفاوتی نیز ممکن است بکار برده شود.

در شکل زیر چند نوع اسپید سنسور و رله مربوطه را میتوانید مشاهده نمایید.

 

 

۵
از ۵
۳ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش